Uprkos tome što se od kompanija uveliko zahteva da se prebace na održivije energetske metode, proizvođači automobila se još uvek suočavaju sa brojnim izazovima kada se radi o prelazu na zeleniju i električnu budućnost. Regionalna infrastruktura za punjenje, emisije iz elektrana koje napajaju elektroenergetske mreže i održivi izvorni materijali samo su neke od prepreka sa kojima se suočavaju čak i klimatski osvešteni proizvođači vozila sa najboljim namerama.

Širi Mazdin cilj postizanja ugljenične neutralnosti tokom životnog ciklusa svakog vozila do 2050. dokaz je da brend ide u pravom smeru i da se bavi tim problemima zbog značajno zelenije budućnosti. Jedan od najefikasnijih načina na koji Mazda može dostići te ciljeve je kroz inovaciju u tehnologijama pogonskog sklopa u vozilima, od motora sa unutrašnjim sagorevanjem do plug-in hibridnih vozila (PHEV), hibrida i potpuno električnih vozila (EV).

Da bi smanjili nivo CO2, većina proizvođača se koncentriše samo na izduvne gasove, dok je Mazda usvojila pristup „od izvora do točkova“ (WTW) kojim se u obzir uzimaju emisije koje dolaze direktno iz vozila, kao i emisije koje dolaze od goriva ili proizvodnje struje u slučaju električnih vozila. To je od ključne važnosti pri postizanju stvarnog smanjenja nivoa emisija gasova staklene bašte (GHG) jer se infrastruktura u svakoj zemlji razlikuje. Na osnovu pristupa WTW, u određenim regijama bi električna vozila čak mogla da stvaraju više emisija nego vozila sa efikasnim dizel ili benzinskim motorom.

Drugim rečima, ne postoji jedno rešenje za sve. Upravo se na to odnosi pristup sa više rešenja – pronalazak inovativnih rešenja za potrebe kupaca sa celim nizom vozila i pogonskih sistema.

MOTOR SA UNUTRAŠNJIM SAGOREVANJEM

 

Motor e-Skyactiv X je Mazdin revolucionarni motor koji predviđanjem energetskog ulaza i izlaza tokom vožnje postiže efikasnu potrošnju goriva i ekološke performanse.

To je prvi motor takvog tipa koji koristi naprednu tehnologiju sagorevanja kako bi se postigao nivo performansi i efikasnosti koji ranije nije bio moguć.

Motor kombinuje najbolje od benzinskog i dizel motora: pokreće se svećicom poput benzinskog motora, a zatim upotrebljava prisilnu indukciju za paljenje goriva u svakom klipu poput dizel motora.

Mazda to naziva paljenjem kompresijom uz kontrolu pomoću svećice (SPCCI). Osmišljeno je kako bi se generisalo više snage i istovremeno trošilo manje goriva i stvaralo manje emisija – do 30% manje – od uobičajenog benzinskog motora. Od opuštenih gradskih vožnji do avantura na duge pruge, motor e-Skyactiv X je spreman za sva putovanja. Motor SPCCI kombinuje efikasnu potrošnju goriva svojstvenu dizel motorima sa snagom i vozljivošću svojstvenim benzinskim motorima, čineći ga idealnom svestranom opcijom.

Skyactiv-G i Skyactiv-G Turbo pristupaju izazovu osmišljavanja motora sa efikasnom potrošnjom goriva putem visokog stepena kompresije. Komprimovanjem smeša vazduha i goriva u cilindrima sa puno većim odnosima nego kao kod konvencionalnih motora, Mazda je uspela da iscedi više energije iz svake kapljice goriva.

Na drugom kraju spektra kompresije nalazi se Skyactiv-D, Mazdin čist, visokoefikasan dizel motor koji ima jedan od najnižih stepena kompresije u dizel motorima na svetu. Takav odnos omogućuje bolju mešavinu vazduha i goriva, čime se dobija dizel motor koji poštuje stroge propise o izduvnim gasovima širom sveta.

Mazda je na trkačkoj stazi otišla korak dalje uz konceptni automobil Zekken 55 Mazda2 Bio sa pogonom na 100-postotni biodizel dobijen od ulja za kuvanje i masnoća mikroalgi.

HIBRIDNA I PLUG-IN HIBRIDNA ELEKTRIČNA VOZILA (PHEV)


U pogonskim sklopovima Mazdinih hibridnih električnih vozila (HEV) upotrebljena je kombinacija tradicionalnog inženjeringa i inovativnih rešenja.

Na primer, sistem Mazda M Hybrid koristi mali generator koji prikuplja energiju tokom kočenja koja bi inače bila izgubljena. Uz tu energiju dodatna oprema u unutrašnjosti poput klima-uređaja, audiosistema i tehnologija prima napajanje od 24-voltne baterije i na taj način se štedi gorivo.

Sistem hibridnih električnih vozila (HEV) dovodi sve na viši nivo tako da automobilu omogućuje prebacivanje između električnog i benzinskog načina rada, bez potrebe za priključivanjem na elektroenergetsku mrežu.

Međutim, ako vam više odgovara opcija sa priključivanjem, potpuno nova Mazda CX-60 ima tehnologiju plug-in hibridnih električnih vozila (PHEV). Ona imaju benzinski motor u kombinaciji sa električnim motorom koji omogućuje otprilike 63 kilometra čiste električne vožnje, što je idealno za kraća putovanja. Pogonski sklop plug-in hibridnih električnih vozila (PHEV) otelotvoruje Mazdin pristup sa više rešenja, koji se odnosi na primenu pravog rešenja u pravo vreme, tako da za vožnje na duže udaljenosti koristi gorivo, a za kraće se prebacuje na 100-postotni električni način vožnje.

Trenutno dostupno u sklopu Mazde2 u Evropi i u Severnoj Americi u budućnosti, hibridno električno vozilo predvodi Mazdu u zeleniju budućnost. Do 2030. godine svi Mazdini motori sa unutrašnjim sagorevanjem imaće koristi od smanjenog nivoa emisija i veće efikasnosti, i to zahvaljujući električnim sistemima. E to se zove pametna tehnologija.

ELEKTRIČNA VOZILA


MX-30 je samo jedan deo Mazdine posvećenosti cilju postizanja klimatske neutralnosti.

Lagana baterija od 35 kWh može da se napuni od 20 % do 80 % za samo 36 minuta brzim punjenjem, a zatim omogućuje do 265 km gradske vožnje ili 200 km vožnje na otvorenom putu.

Osim toga, baterija koja napaja motor modela MX-30 je razumne veličine. To vozilu pomaže u suočavanju sa emisijama stvorenim tokom proizvodnje kako bi se postigao istinski Jinba Ittai doživljaj bez emisija.

UTKANA INSPIRACIJA

Otkrijte šta je to što Mazdu čini jedinstvenom, ekspresivnom, individualnom robnom markom. Pripremili smo najinspirativniji sadržaj o tome šta se događa u našim automobilima, kao i o tome gde vas mogu odvesti.

Spremni za ukrcavanje?

PRAKTIČNOST I PERFORMANSE

Sedite u ovaj legendarni kabriolet i odvezite se na izlet na Spoljne Hebride. To je priča o okretnosti, prelepim prizorima i neočekivanim rešenjima.

SAZNAJTE VIŠE
UPOZNAJTE TVORCE

Mazde CX-5 ne bi bilo bez dizajnera. Data im je sloboda da slede svoju inspiraciju kako bi Mazdinu viziju i filozofiju pretvorili u najprodavaniji SUV.

SAZNAJTE VIŠE
EVOLUCIJA IKONE

Stvaranje legende: saznajte šta je bilo potrebno kako bi Mazda CX-5 postala jedan od najprodavanijih SUV-ova u svom segmentu.

SAZNAJTE VIŠE
NAJBOLJE VOŽNJE NA SVETU

Pridružite se Mazdi na uzbudljivim putovanjima uz norveške fjordove, portugalskom obalom i kroz japanske planine.

SAZNAJTE VIŠE